Please note that KiLiMM no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
166 Publikationen
-
2023 | SammelwerksbeitragCharlotte Appel: Translating, transforming, and targeting books for children : Author and publisher Morten Hallager as a transnational agent in Late Enlightenment Denmark. In: Charlotte Appel, Nina Christensen und M.O. Grenby (Hrsg.): Transnational Books for Children 1750-1900, S. [251]-272. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins Publishing Company, 2023. (Children's Literature, Culture, and Cognition; 15)Detailseite
-
2023 | SammelwerksbeitragAasta Marie Bjorvand Bjørkøy und Janicke S. Kaasa: The journey of "Lille Alvilde" : The fluid of life of a children's classic. In: Charlotte Appel, Nina Christensen und M.O. Grenby (Hrsg.): Transnational Books for Children 1750-1900, S. [157]-175. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins Publishing Company, 2023. (Children's Literature, Culture, and Cognition; 15)Detailseite
-
2023 | SammelwerksbeitragGabriele Von Glasenapp: German in Hebrew letters : Transnational encounters in Jewish children's literature during the 'Haskalah'. 1750-1850. In: Charlotte Appel, Nina Christensen und M.O. Grenby (Hrsg.): Transnational Books for Children 1750-1900, S. [273]-294. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins Publishing Company, 2023. (Children's Literature, Culture, and Cognition; 15)Detailseite
-
2023 | SammelwerksbeitragNina Christensen: Playful reading : Transnational interactions between books, toys, and other media in Nothern Europe around 1830. In: Charlotte Appel, Nina Christensen und M.O. Grenby (Hrsg.): Transnational Books for Children 1750-1900, S. [176]-197. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins Publishing Company, 2023. (Children's Literature, Culture, and Cognition; 15)Detailseite
-
2023 | SammelwerksbeitragLaura Wasowicz: From Michaelmas-Day to Thanksgiving : The transatlantic transformation of 'Michaelmas Day'. In: Charlotte Appel, Nina Christensen und M.O. Grenby (Hrsg.): Transnational Books for Children 1750-1900, S. [198]-223. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins Publishing Company, 2023. (Children's Literature, Culture, and Cognition; 15)Detailseite
-
2023 | SammelwerksbeitragPatricia Crain: Comenius in New York. In: Charlotte Appel, Nina Christensen und M.O. Grenby (Hrsg.): Transnational Books for Children 1750-1900, S. [110]-134. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins Publishing Company, 2023. (Children's Literature, Culture, and Cognition; 15)Detailseite
-
2023 | SammelwerksbeitragJill Shefrin: "Travel [...] is a part of education" : Teachers, children, and books on the move. In: Charlotte Appel, Nina Christensen und M.O. Grenby (Hrsg.): Transnational Books for Children 1750-1900, S. [296]-294. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins Publishing Company, 2023. (Children's Literature, Culture, and Cognition; 15)Detailseite
-
2023 | SammelwerksbeitragEmer O'Sullivan: Make it Irish! : Reprints and hibernicizations for (young) Irish readers in eighteenth-century Dublin. In: Charlotte Appel, Nina Christensen und M.O. Grenby (Hrsg.): Transnational Books for Children 1750-1900, S. [226]-249. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins Publishing Company, 2023. (Children's Literature, Culture, and Cognition; 15)Detailseite
-
2023 | SammelwerksbeitragKaren Sánchez-Eppler: A World of books : The transnational imagination of child bookmakers in late nineteenth-century America. In: Charlotte Appel, Nina Christensen und M.O. Grenby (Hrsg.): Transnational Books for Children 1750-1900, S. [356]-376. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins Publishing Company, 2023. (Children's Literature, Culture, and Cognition; 15)Detailseite
-
2023 | SammelwerksbeitragFeike Dietz: Girlhood as a transnational creation : An international perspective on Dutch girls' books (1750-1800). In: Charlotte Appel, Nina Christensen und M.O. Grenby (Hrsg.): Transnational Books for Children 1750-1900, S. [315]-333. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins Publishing Company, 2023. (Children's Literature, Culture, and Cognition; 15)Detailseite
-
2023 | SammelwerksbeitragLissa Paul: The enslaved in late-Enlightment stories for children : The real and the imaginary. In: Charlotte Appel, Nina Christensen und M.O. Grenby (Hrsg.): Transnational Books for Children 1750-1900, S. [334]-355. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins Publishing Company, 2023. (Children's Literature, Culture, and Cognition; 15)Detailseite
-
2023 | ZeitschriftenartikelAndreas Wicke: "Ein Friseur muss besser erzählen als ein Radio" : Rafik Schamis 'Eine Hand voller Sterne' als Hörspiel und Graphic Novel. In: Praxis Deutsch 50 (2023) 301, S. 32-37, 2023.Detailseite
-
2022 | SammelwerksbeitragJana Mikota: »Es war einmal 1975« - Von Interkulturellen Begegnungen, brüchigen und resilenten Kindheiten im Werk von Christian Duda und Martina Wildner. In: Carsten Gansel, Ewelina Kamińska-Ossowska, Anna Kaufmann und Monika Hernik (Hrsg.): Kinder- und Jugendliteratur heute : Theoretische Überlegungen und stofflich-thematische Zugänge zu aktuellen kinder- und jugendliterarischen Texten, S. [325]-339. Göttingen: V&R unipress , 2022. (Deutschsprachige Gegenwartsliteratur und Medien; Bd. 5)Detailseite
-
2022 | BuchNavigué Moïse Soro: Die Darstellung afrikanischer Menschen in der deutschsprachigen Kinder- und Jugendliteratur der Gegenwart : Eine Erziehung zur Globalisierung?. Würzburg: Königshause &Neumann, 2022. (KONNEX - Studien zum Schnittbereich von Literatur, Kultur und Natur; Bd. 31)Detailseite
-
2022 | SammelwerksbeitragAnna Stemmann: badabim, badabong. Verfahren und Stilisierung konzeptioneller Mündlichkeit im Jugendroman. In: Thomas Boyken und Anna Stemmann (Hrsg.): Von Mund- und Handwerk : Mündliches und schriftliches Erzählen in kinder- und jugendliterarischen Texten, S. 219-231. Berlin: J.B. Metzler, 2022. (Studien zu Kinder- und Jugendliteratur und -medien; Bd. 11)Detailseite
-
2022 | ZeitschriftenartikelMonika Riedel: Transkulturalität und Translingualität als Thema des Deutschunterrichts. Die Podcasts Rice and Shine und Voice Versa. In: MiDU - Medien im Deutschunterricht 4 (2022) 1, S. , 2022.Detailseite
-
2021 | SammelwerksbeitragClaudia Sackl: Simulierte Erinnerungen des Anderen : Zur transnationalen Multidirektionalität von 'Indianer'-Bildern am Beispiel der Illustrationen zu Werken von Käthe Recheis. In: Gabriele Von Glasenapp, Andre Kagelmann und Ingrid Tomkowiak (Hrsg.): Erinnerung reloaded? : (Re-)Inszenierungen des kulturellen Gedächtnisses in Kinder- und Jugendmedien, S. 33-48. Heidelberg: J.B. Metzler, 2021. (Studien zu Kinder- und Jugendliteratur; Bd. 7)Detailseite
-
2021 | ZeitschriftenartikelHajnalka Nagy: Entfremdung des 'weißen' Blicks : Globales Lernen und postkolonial orientierter Literaturunterricht. In: ide 45 (2021) 4, S. 34-43, 2021.Detailseite
-
2021 | ZeitschriftenartikelSabine Zelger: Aus der imperialen Lebensweise hinausschreiben? : Anregungen für den Deutschunterricht von der Primarstufe bis zur Matura und darüber hinaus. In: ide 45 (2021) 4, S. 55-67, 2021.Detailseite
-
2021 | ZeitschriftenartikelStefan Prünster: Seit wann ist die Erde rund? : Transkulturelle Literaturdidaktik in der Volksschule. In: ide 45 (2021) 4, S. 91-101, 2021.Detailseite